När du som kund mottagit dina varor från fraktbolaget kontrollera ALLTID så att det är rätt varor och att det inte blivit några skador under leveransen. Det är nämligen DU som mottagare som är ansvarig för kontroll och signatur av transporten.
Om skadan är utvändigt synlig, signera inte transporten utan att chaufören har gjort notering om skadan på fraktsedeln/handdatorn och tagit foto på godset innan. Om du inte noterar skadan accepterar du varorna i befintligt skick. Detta gäller även om det är något kolli som saknas i leveransen, be då föraren notera att det inte är full leverans som ni mottagit.
Om du inte vill godkänna leveransen på grund av skadan har du rätt att neka den innan du kvitterar sändningen.
Gör en reklamationsanmälan gällande skadan via DHL's formulär som ni hittar på denna länk. När ni fått skadenummer hos DHL så är det viktigt att ni meddela detta även till oss.
Det är många gånger som vi tar över ärendet med DHL och sedan hanterar det för er kunder. Vill ni inte göra denna reklamation hos DHL så hjälper vi er givetvis er med detta. Då måste ni hjälpa oss med svar på frågorna längre ner på denna sida så att vi kan svara på DHLs frågor åt er kunder. Hjälps vi åt tillsammans så kommer hanteringen av skadan att gå snabbare.
Vi kan INTE ersätta eventuella skador om detta inte hanteras korrekt.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov