DOLD skada ska anmälas till DHL samt oss på Tyred.se så fort som möjligt, dock ej senare än fyra (4) kalenderdygn från leveransdatum. Anspråk gällande dolda skador måste anmälas inom sju dagar från leveransdatum. Beskriv skadan, bifoga även bilder på skadan.
Gör en reklamationsanmälan gällande skadan via DHL's formulär som ni hittar på denna länk. När ni fått skadenummer hos DHL så är det viktigt att ni meddela detta även till oss.
Det är många gånger som vi tar över ärendet med DHL och sedan hanterar det för er kunder. Vill ni inte göra denna reklamation hos DHL så hjälper vi er givetvis er med detta. Då måste ni hjälpa oss med svar på frågorna längre ner på denna sida så att vi kan svara på DHLs frågor åt er kunder. Hjälps vi åt tillsammans så kommer hanteringen av skadan att gå snabbare.
Vi kan INTE ersätta eventuella skador om detta inte hanteras korrekt.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov